דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


אנגלית לתינוקות 

מאת    [ 20/12/2010 ]

מילים במאמר: 935   [ נצפה 2258 פעמים ]

מאיזה גיל יש השפעה של חוג של שעה בשבוע?
האם אנגלית לתינוקות נמדדת באוצר מילים?

זיהוי צלילי השפה, בצורה ילידית, זו המתנה הגדולה ביותר שאפשר לתת לתינוק.יכולות לכל החיים.

אנחנו רוצים שלילדים שלנו יהיו חיים קלים עם אינספור אפשרויות שעומדות בפניהם, וכל מה עליהם לעשות הוא לבחור. לכן, רבים מאיתנו מוכנים לרשום את ילדיהם ולהשקיע בחוגים לאנגלית לתינוקות כבר מגיל צעיר, משום שאנחנו יודעים מהי חשיבות האנגלית בעולם הגלובאלי, זו כבר מזמן הגיעה אל שגרת היום-יום. אנחנו גם מודעים לכך שבעוד 20-30 שנה, כשהתינוקות של היום יחפשו עבודה, חוסר ידע ושליטה בשפה האנגלית יחסום בפניהם מקומות עבודה, קידום וביטוי עצמי.

אנחנו שולחים את ילדינו לחוגי אנגלית לתינוקות בגיל שנתיים, בגיל בית הספר שולחים את הילדים לשיעורים פרטיים ולבתי ספר לאנגלית, אך האם זה הבסיס ליכולת לרכישת אנגלית ברמה גבוהה?
מאיזה גיל יש השפעה של חוג של שעה בשבוע?
האם אנגלית לתינוקות נמדדת באוצר מילים?

במשך שנים מנסים לפענח מדוע ילד אחד קולט אנגלית בכיתה מהר וטוב וילד אחר מתקשה, כיום ידוע שההבדל נובע מיכולת פיענוח של צלילי השפה אשר נוצרים בשנה הראשונה, או ליתר דיוק עד לגיל 10 חודשים, ושלב זה בהתפתחות השפה נקרא השלב ה"טרום מילי", כלומר הרבה לפני אמירת המילה הראשונה.

בבניית שפה, ממש כמו בבניית בית, היסודות הם אלו שיכריעו כמה קומות יהיה אפשר לבנות.
את היסודות יוצקים לפני שמניחים את הלבנה הראשונה.

בהתפתחות השפה כדי ללמוד לדבר,הוכח, שישנו שעון ביולוגי, התפתחותי, בו התינוק לומד לזהות את צלילי,תדרי, השפה שסביבו.ליפני שתינוק מתחיל לדבר- נקבעת יכולת פענוח שפת האם שלו.(תינוק ליפני שמתחיל ללכת, לומד לזחול, גם בהתפתחות השפה ישנם שלבים אך איננו "רואים" אותם, אנו יודעים עליהם כתוצאה מחקר התפתחות השפה בעולם.)
ידוע שתינוק שייחשף לצלילי השפה בקול אימו, יקלוט טוב יותר מהר יותר ובקלות רבה יותר אנגלית .

היום אתם יכולים להגשים את החלום ולאפשר לעצמכם ולתינוק שלכם, גם אם נולד במדינה בה שפת האם אינה בין-לאומית - כמו אנגלית, לקבל גירוי שמיעתי פשוט, אך בעל השפעה מכרעת בהתפתחות השפה, ולקבל, בנוסף לשפת האם שסביבו, גם את היסודות לשפה האנגלית.

התהליך פשוט, כיוון שכל תינוק שאמו מדברת אליו אנגלית שפת אם, מקבל יסודות לשפה. הטכנולגיה הקיימת כיום מאפשרת את ההזדמנות שאתם רוצים לתת לילד שלכם. כל אמא יכולה, בהשקעה של שעה, לתת דגימות קול שלה, מהן יצרו לתינוק שלה את החשיפה אותה הוא צריך. חשוב לדעת שהתינוק, בשלב הטרום מילי, עוד לפני שהוא מתחיל לדבר, יוצר את הבסיס החשוב ביותר, הבסיס השמיעתי. לבסיס זה אין צורך במילים שלמות אלה בצלילי שפה.לכן האמא נותנת דגימת קול בצליל שפה ולא מילה שלמה. כן, כל שפה בנויה מתדרים המאפיינים אותה.

בשלב מאוחר יותר ניתן יהיה לבסס לילד אוצר המילים בעזרת חוגי אנגלית או אנגלית לתינוקות.


אך האם זה אפשרי? ומה הם יסודות שפה?

כדי להבין את זה חייבים קודם להתבונן ולהבין את שלבי התפתחות השפה אצל תינוקות ואת ההשפעה שיש לזה בבגרות, כדי לדעת מה המשמעות של אנגלית לתינוקות.

שלבי התפתחות השפה.

1. התפתחות השפה מתחילה מהתפתחות השמיעה – כשהעובר בן כ-5 חודשים, הוא מתחיל לשמוע, בתוך הרחם הוא חשוף לקולות הראשונים, בעיקר לקול אימו. לכן, לקולך משמעות מכרעת בהתפתחות יסודות השפה של התינק.

2. הוכח בצורה חד משמעית שבמהלך התפתחות העובר קיימות תקופות קריטיות  (טווח זמן שנועד לעיצוב התפקוד המוחי של איבר או פעילות). אולם, לאחר הלידה אותרה רק יכולת אחת בהתפתחות רכישת השפה שהחמצתה בלתי הפיכה! כלומר, אי אפשר לרכוש או לתקן יכולת זו, גם לא בעבודה קשה, חוגים מיוחדים ו/או לימודים בבית הספר.
 
אז מהו השלב ההתפתחותי הבלתי הפיך? ואיך זה קשור לאנגלית לתינוקות?
התינוק הצעיר קולט את כל מגוון הצלילים המרכיבים שפות אנושיות. עד גיל 3 חודשים כל התינוקות בכל העולם מסוגלים לשמוע וללמוד כל שפה שסביבם. אולם, עד גיל 10 חודשים, יכולת זו הולכת ומצטמצמת לצלילי שפת האם בלבד! בתקופה זו נקבע, לכל החיים, הבסיס לשפת האם. לא מילים כי אם צלילים!

מה אפשר להעניק כיום לתינוק כדי שיהיה לו בסיס שמיעתי גם לאנגלית?

הורה שמעוניין לתת לתינוק יסודות לשפה האנגלית, צריך לחשוף אותו כבר בשלב המשמעותי לצלילי השפה המרכיבים אותה.
באנגלית קיימים 21 צלילי שפה אשר לא קיימים בשפה העברית, כיום ישנה התפתחות טכנולוגית המאפשרת לדגום את קולה של האם הביולוגית של התינוק (שאינה דוברת אנגלית שפת אם) וליצור לו "שירי הגאים" שיתנו לו את הבסיס השמיעתי לשפה האנגלית.

ממש כפי שכל עץ גדול מתחיל מזרע קטן, כל פאזל מורכב מחלקיו הייחודיים, כך גם בנויה השפה במוח האנושי. הבסיס לשפה נוצר לפני אמירת המילה הראשונה, בין גילאי 4-10 חודשים, והוא בנוי על צלילי השפה הנלמדים באותה עת.


זיהוי תדרי השפה בצורה ילידית זו המתנה הגדולה ביותר שאפשר לתת לתינוק.זה הבסיס שיאפשר לו ללמוד לקרוא ,לכתוב ולדבר . הוכח שיכולת הבחנה השמיעתית היא המנבא הראשון להצלחתו של ילד בלימודי השפה.


היום כבר ידוע ומוכח שהאפשרויות המערבות את הטלוויזיה והדיסקים בשלב כה מוקדם של החיים (עד גיל 10 חודשים) לא יעילות, ומדוע?

התינוק הקטן שלכם קשוב בעיקר להוריו והם בעלי החשיבות הגבוהה ביותר בעיניו, שכן היצר האנושי הוא תקשורת עם ההורים.

רמת הקשב לקולה של האם והשפעתו החיובית על תהליכי למידה מוכח מזה שנים רבות.


בשלב בו החשיפה ע"י אימו, הקול שלו נותן התינוק משמעות התפתחותית, תתן לו את הבסיס ללמוד טוב יותר.

הוכח שבני אדם בעלי הבחנה שמיעתית לשפה תמיד יוכלו להגיע לרמת שפת אם. בשלבים מאוחרים יותר נלמד "אוצר המילים" ומי שיש לו הקטגוריות הפונטיות לשפה שהוא לומד, הלמידה קלה ומהירה עבורו.

כל מה שהורה היום חייב לדעת הוא שאפשר לתת לתינוק בסיס לשפה האנגלית והזמן הנכון הוא  בשנה הראשונה לחייו.נכון, אף תינוק לא מדבר עד גיל 10 חודשים, אנחנו לא מלמדים אותו אף מילה או שיר אלה נותנים לו גירוי שמיעתי לביסוס יסודות השפה. היום יודעים - יכולת רכישת שפה - זה לא רק גנטיקה.

המאמר נכתב בידי חברת ספיקי המתמחה בהקניית השפה לתינוקות,כחלק מתהליך הצובר תאוצה בארץ ובעולם.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב